زمان بندی (SCHEDULES) در pfsense

زمان بندی (SCHEDULES)

در این بخش می توانیم جداول زمانی را مشخص و تعریف کنیم و در هنگام تعریف رول از آن استفاده کنیم تا آن رول فقط در زمان هایی که تعریف شده فعال  یا غیر فعال باشد.

pfs-schadule

قابلیت زمان بندی در انجام تنظیمات مربوط به سازمان ها و جا های پر جمعیت است که با آن می توان به مدیریت خیلی چیزها پرداخت.

مهمترین این موارد که می توانیم به آن اشاره کنیم استفاده هم زمان از زمان بندی و مدیریت پخنای باند است (که در مقالات بعدی به تفصیل به آن خواهیم پرداخت). به این وسیله میتوانیم مثلا یک رول مدیریت پهنای باند را برای ساعات اداری فعال کنیم و رول دیگری را برای ساعات غیر اداری در نظر بگیریم.

اینگونه زمان بندی قالبا بصورت ماهیانه تعریف میشود و به مدیر شبکه این قابلیت را می دهد که بتواند بسته به سیاست های تعریفی سازمان در هر ماه اقدام به مدیریت شبکه ی سازمان کند .

ار موارد جالب دیگیری هم که میتوان در این قسمت به آن اشاره کرد امکان تعریف چندین زمان بندی و استفاده همزمان آنها در رول های مختلف است .

البته باید توجه داشته باشید که قابلیت زمان بندی فقط در مدیریت پهنای باند استفاده نمی شود و شما میتواند در موارد دیگر مانند فعال بودن یک رول (مانند بلوکه کردن سایتی خاص در زمانی خاض)  در زمانی خاص هم قابل استفاده است.

برای دیدن لیست مقالات و آموزش های ‍pfsense کلیک کنید.

برای خواندن آموزش traffic shaping به اینجا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *